mandag 27. februar 2012

Historien bak bildet på min nye header


På trappa vår ligger to konkylier, der har de ligget
siden seilskutetiden. Trolig ble de brakt med fra
fjerne hav og himmelstrøk.

 Rart å tenke på at de har ligget der i over 150 år.
Hvis en legger dem mot øret kan en høre havet bruse.



Jeg var så heldig å se starten på Tall Ship Races i fjor sommer
da seilskutene dro ut fra Stavanger. Jeg ser for meg at mine
konkylier kom med en slik stolt skute.


Ønsker alle en fin dag :-)

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Om bare denne kunne fortelle! Den har nok vært med på litt av en reise!

Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

Ingrid Louise sa...

Mine foreldre har en konkylie på pynt også,har vært mange ører å hørt inni der!! Fasinerende sak!!
Fin kveld til deg!!
klm ingrid l

Anne på landet sa...

Ååå, no kjente eg at hårene reiste seg på ryggen.. Blir så melankolsk av slike historier/ tanker..

Synes headeren din passer perfekt til din blogg som helt klart har et stort hjerte for sjølivet og alle dets historier..

TAKK for at du deler!

klem fra Anne.