torsdag 31. mai 2012

Gamle slagbenker

Jeg er så heldig å ha to gamle fine slagbenker
som vi har pusset opp.

Den ene har jeg på kjøkkenet HER kan du 
lese mer om den.

Den andre, som jeg viser her, ble berget
ut av en container.




Den var litt slitt og hadde et fælt rødt trekk av skai,
så omsorg var påkrevd.




Jeg ble så glad da jeg oppdaget det
fineste striestoffet under den røde skaien.

Jeg syns det er så fint å male slike gamle
møbler inni, så her fikk brukte jeg en
farge jeg syns er så fin, en helt lys turkis.




Med ny madrass ble den god og sitte i også,
eller ligge på hvis jeg har lyst på en middagshvil
under trekronen i Orangeriet.



Ønsker alle en flott helg :-)

12 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Åh vilken fin soffa. Tänk va lite vit färg kan göra. Önskar dig en underbar helg.
Kram Pernilla

Hjem & Glede sa...

Så herlige bilder!
Elsker orangeriet ditt og benken er helt perfekt til den vakre veggen.....
Tror jeg hadde duppet godt av der ja;)
God helg du flinkeste!

Varm klem Camilla

Frøken Loppe sa...

Hei!
Så heldig du er som har to.. eg elsker slagbenker og har ein sjølv, den er trekvit... og i ganske fin stand, så har ikkje bestemt meg om eg skal male den enda... då er det liksom gjort...så litt usikker der..
Så lurt å male den inni!! :o)Herleg farge du hadde valgt!!
Lurt å holde augene opne når ein går forbi containere... ;o)
Fin fredag til deg!
klem IB

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så utrolig flott slagbenk... og du har hele med 2 stykker heldige deg:))

Ønsker deg en finfin helg:)
Klem Marianne

Ingrid Louise sa...

Oi den ble fin!!
Slagbenker er flotte møbler,og du har jo gjort en fantastisk jobb her!!
Nydelig fredag og fine junidager ønskes deg,klm ingrid l

Anita sa...

Vakker slagbenk, vakker murvegg, nydelige bilder og stemning etter min smak ;) Legger meg til som følger hos deg. Ha en fin helg. Anita

Anonym sa...

Hei!
Så herlig slagbenk:)
Herlige bilder og flott stemning:)
Ha en strålende helg

Klem Merete

Sologbolig sa...

oi, for ein flott slagbenk.
Ha ei fin helg.

Hulda sa...

super slagbenk! Vakker mot murveggen. Likte godt de stripete putene dine, passet perfekt inn.

Anne på landet sa...

NÅ fikk jeg svaret på hvorfor jeg ikke får opp nye innlegg fra deg.
Jeg har jo ikke lagt som følger av bloggen din;(

Nå ha jeg kosa meg med både sløydareid, fine kopper og ville valmuer.
Alltid en glede å besøke bloggen din.

Ønsker deg en fin,ny og kreativ uke.

klem fra Anne på landet :)

Anne på landet sa...

NÅ fikk jeg svaret på hvorfor jeg ikke får opp nye innlegg fra deg.
Jeg har jo ikke lagt som følger av bloggen din;(

Nå ha jeg kosa meg med både sløydareid, fine kopper og ville valmuer.
Alltid en glede å besøke bloggen din.

Ønsker deg en fin,ny og kreativ uke.

klem fra Anne på landet :)

Roser og Patina sa...

Så nydelig den ble! Likte godt fargene du har brukt på den. Tenk å kaste et så flott møbel..da var det godt at den fikk et nytt hjem hos deg:) Klem Ellen.