torsdag 24. mai 2012

Nostalgisk servise med epleblomster



Nå blomstrer epletrærne hos oss 
med de nydeligste rosa blomster.
Jeg måtte bare ta noen inn og
sette dem sammen med det
flotte " Epleblomst serviset" mitt.
Det har jeg arvet fra min Bestemor
og Oldemor.





Utallige fater, skåler og 
terriner fulgte med.




Jeg føler meg ganske heldig
som fikk arve disse herlighetene.





Med det kan jeg dekke til
24 personer hvis jeg vil.





Dessertskål, suppeskål og tallerken.








Ønsker alle en fin sommerkveld :-)

10 kommentarer:

Marit sa...

Et nydelig servise, og ekstra kjekt når det er fra familien :))

Hulda sa...

Virkelig nydelig, både porselenet og de skjønne epleblomstene. Dette var vakkert satt sammen. Nydelig.

Anonym sa...

Hei!
Noe så nydelig:) er så utrolig koselig og herlig når epletre blomstrer:) har selv et!
Herlig gammelt service, også så koselig når det er arv :)
Tusen takk for at du alltid stikker innom meg:)

Ha en strålende pinsehelg:)

Klem Merete

Hjem & Glede sa...

Vet du....det er nesten som jeg får vondt i magen fordi det er så fint !
FOR et nydelig servise.....sukk..
Vakre bilder som ALLTID.
Kose deg i pinsen.

Bokstavelig talt varm klem fra Camilla;)

Härliga Livet sa...

Vilken underbar servis. Så vackert.
Man fån ler när man tittar på dina bilder för det är så fint.
Önskar dig en fin och skön helg.
kram Pernila

fru. Lærum sa...

epleblomstring er det vakreste jeg vet, og når du får det sammen med dette fantastiske servise, ble det helt optimalt......flotte bilder!!!

klem tone

Anonym sa...

Nydelig servise og epleblomster!
Klem

Underberget sa...

VAKKERT! Slikt er virkelig til å bli i godt humør av:-)

Ingeborg sa...

Så nydelig, elsker slike gamle serviser og er så glad i ting med historie. Nydelig med epleblomster til:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Åhh så nydelige bilder av koselig servise og vakre epleblomster! Jeg skal kose meg med alle dine flotte innlegg senere. Nå er jeg tilbake:-) I dag skal yngstebarnet feire sin 17 års dag.

Tusen, tusen takk for informativ beskrivelse hvordan lage etiketter under header. Men blogspot vil visst ikke samarbeide med meg på dette punkt. Uansett, takk for at du tok deg tid!!

Ha en fin dag på den nydelige plassen din!

Klem fra Hjørdis