onsdag 7. november 2012

Perlen i Havgapet en fin høstdag


Jeg nyter en herlig
morgentur i byen min.



Sjøen ligger speilblank
og dagen er ny.




Gatene er smale og svinger
seg langs hvitmalte hus tett i tett.
De store flotte trærne er nakne,
snart er det vinter.




Luften er klar og blå
"Damå i parken" holder
utkikk mot havet.




På byens tak har en overblikk.
Nr. 9 ligger der nede i sjøkanten 




Koselige bakhager
som nesten ingen vet om
ligger i ly under fjellet.




På verftet over sundet 
hører jeg maskiner i full
aktivitet, byen lever.




Blikket dras ut mot havet,
fristende med en tur ut med
båten en dag som denne.




På vei nedover fra fjellet,
ser jeg enda en bakhage idyll.




Jeg vandrer videre gjennom 
gatene og får ro i sjelen.
Jeg føler meg heldig som får bo her.




Tror jeg tar en tur innom
"Verdens minste kafe"like ned i gaten, 
der har de så god kaffe.




Lysthuset i nr 18. bader i solskinn.




Gatene er folketomme, stillheten 
er tibake etter en travel festivalhelg.




Vel hjemme igjen etter en herlig morgentur.




En liten høsthilsen fra Sommerbyen Skudeneshavn :-)

5 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Takk for fine ord fra deg:)

Herlige bilder av en nydelig by du viser...Fikk lyst til å sitte på den lille cafeen akkurat nå med en varm kaffe kopp:)

Nyt dagen!!

Klem Linda:)

Anonym sa...

For noen vakre og koselige høstbilder:)
Har alltid hatt en drøm å få kunne bo et sånt sted med mase herlige gamle hus, trange gater og natur:)
Heldig du som bor sånn til:)
Her er det snø og noen kulde grader i dag:)
Fortsatt herlig dag og kos deg:)
Klem Merete

Hjem & Glede sa...

Ja du er jammen rik som for bo et slikt vakkert sted og er det vel noen som passer inn der må det vel være deg!
Nydelige bilder Anita!

Takk for turen.
God klem
Camilla.

Brunt sukker sa...

Å JA DET ER SÅÅÅÅ VAKKERT!
KLEM FRA ELI:)

fru. Lærum sa...

takk for at du tok meg med på tur...jeg koset meg :-)
for en flott plass du bor på...skulle gjerne hatt et hus i den gaten :-)

klem tone