onsdag 17. april 2013

Bordkort til konfirmasjon - båter av drivved


Jeg er en ivrig samler av drivved.
Ofte tar vi turen ut med båten for
å finne materialer til  mine 
mange prosjekter.

Dette er bordkortene til konfirmasjonen
vi skal ha i mai.

Oppskrift steg for steg kommer her :

* Først tørket jeg trebitene og borret 
hull i dem.



*  I hullene limte jeg så biter av grillspyd med limpistol,
dette ble masta til båten.

* Til seil brukte jeg tapetrester som
jeg klippet til.




* Små vimpler til toppen av masta,
ble laget av servietter. De samme som jeg skal
pynte bordene med.




* Før jeg limte seilene på masta skrev jeg
navnet på gjestene med calligrafipenn.




Jeg tror disse vil passe godt 
det maritime konfirmasjonsbordet
jeg skal dekke til vår kjære sønn :-)

HER kan du se mer av bordpynten.

14 kommentarer:

Hulda sa...

Det må være noen av de mest originale bordkort jeg har sett! Så flotte de var. Stilig med små seilbåter. :) Blir nok et flott pynta bord til konfirmasjonen.

TreTette sa...

Så utrolig stilige! Flinke du :)

Underberget sa...

Neimenn, så FINE!!! Lykke til med resten av forberedelsene:-)

Lisbeth sa...

Flotte..sikken en god ide..:-)

Hej fra Lisbeth

Ingrid Louise sa...

Utrolig fine...virkelig dekorative!!
Flinking!!
Fin kveld,klm ingrid l

Anonym sa...

Ååååå...disse var bare utrolig flotte:)
Så kjempe flink og kreativ du er:)
Blir nok en meget fornøyd konfermant :)
Sov godt vennen
Klem Merete

mAry-A sa...

Å så fantastisk stilige!!! Tenker det er en super ide til feiringen av en gammel fisker og båtmann jeg kjenner ;-) Lykke til med konfirmanten og festen!

Lilla dør sa...

Fantastisk fine. Kreativ og kjempe fine. Lykke til med festen. klem

Christine sa...

Så utrolig tøffe!! Skikkelig vakre, var de. Og for en kreativ idè :)
Lykke til med konfirmanten, og dagen når den kommer.
Klem fra Christine

Brunt sukker sa...

DU ER SÅÅÅ FLINK
HERLIGT MED HJEMME LAGET
DETTE BLIR FLOTT
KLEM ELI:)

Unknown sa...

Så stilig de ble, virkelig flotte :)
Lykke til med alt som skal forberedes og på
selve dagen!

Klem :)

Merethe sa...

Kjempeflotte bordkort!! Elsker drivved og disse var så skjønne.:)

Unknown sa...

Så flott.
Jeg er veldig glad for litt inspirasjon. Har konfirmant til neste år, og borddekking, kort og sånt er ikke min sterke side (sånn for å si det mildt) Da trenger jeg litt "hjelp" fra sånne flinkinger som deg :)

Så tusen takk.
Ha en finfin dag.
Klem

Anno 1924 sa...

Kjempefine og orginale bordkort! Jeg har konfirmant til neste år og da er det sååå fint og få tips om ulike ting!! Lykke til med videre planlegging og forberedelser:)
Ha en fin kveld!:)) Klem