tirsdag 11. mars 2014

En vemodig vårdag


To flittige hender fikk hvile
sist uke, da min bestemor gikk bort.
Hun ble 92 år.

En fantastisk dame full av liv
og positivitet.

Denne nydelige broderte duken 
var jeg så heldig å få etter henne.






Jeg stuller litt i Orangeriet,
det er fint å ha noe som minner 
meg om "mor" som vi kallte henne.






Duken er så forseggjort med 
forskjellige sting og nydelige
blonder.






Sammen med gamle porselenskopper
med krokus og mose.






Får bordet  en lett og 
vårlig stemning.






Hun lærte meg så mye.
Hos henne var det kotter
fulle av garn i alle valører.
Barnebarna fikk boltre seg
og kreativiteten fikk blomstre.






Gode minner.






En fin men vemodig vårdag :-)

5 kommentarer:

Hulda sa...

Det skjønner jeg, at det er en fin, men vemodig vårdag. Fint du har mange minner etter bestemoren din. Den duken hun har laget var virkelig nydelig. Fint med det gamle brettet med koppene på, så vårlig med krokusene. Flotte bilder.

Lisbeth sa...

Så heldig du har vært som har beholdt mor så lenge <3 Mange flotte minner å ta vare på! God klem til deg på en tung dag.

EKTE INTERIØR sa...

Så trist og tomt. Heldig ja, som fikk ha henne lenge. Hun må ha vært en koselig dame. Nydelige minner og bilder.

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Det var nok trist å miste henne. Du må ta vare på alle de gode minnene du har etter henne.
Så tøft det var med det røffe tønnelokket (?) sammen med den skjønne duken. Et nydelig stykke arbeid.
Ellers har jeg beundret (nok en gang) den flotte sekretæren din.

God klem fra Hjørdis

Hjem & Glede sa...

Hei skjønne.....
Å så trist med bestemoren din....
Så utrolig vakkert du har pyntet med de skjønne minner du har fra henne.
Jeg mistet min mormor når jeg var 17 år.....vet du....jeg tenker på henne hver dag og er så heldig å ha fått arvet noen skjønne ting som jeg bruker og ser på ofte.

Du har laget et nydelig innlegg som din bestemor nok hadde likt godt.

Gode tanker og gode klemmer fra Camilla .