torsdag 11. desember 2014

Franske antikviteter til jul

Langs veien i Sør Frankrike
var vi så heldig å komme over et
skikkelig fransk loppemarked.

Utrolig spennende og for et utvalg av fine
billige lopper og antikviteter.




Jeg kunne kjøpt sååå mye men med
Ryanair koffert begrenset det seg selv...

Jeg måtte velge noe smått og skikkelig fransk.
Hos en liten gammel mann fant jeg dette
gamle klokke settet, det fikk bli med hjem.
Et fint minne fra turen som også passer godt til jul.




På hylla står også et gammelt bilde
og en rar messingfigur, noen som vet hva det er?

Figuren er gammel og 
kommer fra huset, jeg fikk den 
av en dame som hadde kjøpt den
på auksjon med ting fra huset vårt.







Klokka er også gammel.
Litt slitt med skikkelig patina.
Tingene harmonerer  så godt
sammen synes jeg.




Med en lyslenke er hylla over 
julepyntet.




Ha en fin førjulskveld :-)

3 kommentarer:

Mor Inger`s hus sa...

Her var det mye herlig stemning.

Nyt dagene framover i adventstida :)

Klem

angie sa...

wunderschöne inspirationen, danke und liebe grüße von angie

Hjem & Glede sa...

Å herlighet så nydelige ting du fikk tak i...... Sukk og dåne! Gledelig jul til deg i ditt vakre hjem:)))

God klem fra Camilla .